სწავლების პროცესში ინფორმაციულ–საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების გამოყენება თანამედროვე მსოფლიოში მეტ–ნაკლებად სიახლეს წამოადგენს.მართალია,ზოგიერთი ქვეყანა გაცილებით წინ წავიდა ტექნოლოგიების სასწავლო პროცესში ინტეგრირების კუთხით,მაგრამ კვლევები ადასტურებს,რომ ამ მიმართულებით კიდევ ბევრი რამ არის აღმოსაჩენი და ბევრი შესაძლებლობაა გამოუყენებელი. თავის მხრივ საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრო მრავალ რეფორმას ახორციელებს და საკმაოდ წარმატებით, ამის ნათელი დადასტურებაა რომ საქართველო იუნესკოს განათლების საერთაშორისო ბიუროს მმართველი საბჭოს ვიცე პრეზიდენტ ქვეყნად მეორე ვადით აირჩიეს. რეფორმებს შორის მნიშვნელოვანია ის მიმართულებები რომელიც საინფორმაციო ტექნოლოგიების მიმართულებით განხორციელდა,კერძოდ მოსწავლეების,მასწავლებლებისა და საგანმანათლებლო დაწესებულებების სრულყოფილი ელექტრონული ბაზების შექმნა, საატესტატო გამოცდების ჩაბარება კომპიუტერით ( CAT),რომელიც მსოფლიოში პირველად განხორციელდა, ყველა პირველკლასელთათვის ნეთბუკების გადაცემა და მომავლის კლასების გაკეთება სკოლებში.
ინფორმაციულ ტექნოლოგიების გამოყენებით რაც ყველაზე მთავარია მოსწავლეთათვის გაკვეთილი ხდება სახალისო, საშუალება ეძლევათ მოიპოვონ მნიშველოვანი ინფორმაცია, გამოიმუშაონ ის უნარ–ჩვევები და აზროვნების ტიპების განვითარება როგორიცაა: გაგების და კომუნიკაციის, ანალიტიკური, სინთეზური, შემოქმედებითი და კრიტიკული აზროვნების უნარი . მასწავლებლები შეძლებენ რთული და კომპლექსური ცნებები მოსავლეთათვის ადვილად გასაგები გახადონ,გაზარდონ მათი სწავლის მოტივაცია და ინტერესი,ერთიდაიგივე ინფორმაცია სხვადასხვაგვარად წარმოაჩინონ და მიაწოდონ მოსწავლეებს მათი ინტერესის გათვალისწინებით.
მასწავლებლის მიერ საინფორმაციო ტექნოლოგიების გამოყენება თანამედროვე სწავლების თეორიების ჭრილში განიხილება.დღესდღეისობით თანამედროვე საკლასო ოთახებში პასიური ცოდნის მიღებიდან აქტიურ სწავლებაზე,ცოდნის შექმნასა და "აგებაზეა"გადატანილი აქცენტი.კონსტრუქტივისტული მიდგომის განხორციელებაში მასწავლებლებს ინფორმაციულ–საკომუნიკაციო ტექნოლოგიები განსაკუთრებულ დახმარებას გაუწევს.
No comments:
Post a Comment